Ezel

Ezel
@Ezelkr
Başka Bir Yerden Tanışmak
10/10
·212 syf.··
Beğendi
·
2026 49. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 26 Mayıs 2026 12:39
Bu tam olarak bir inceleme değil. Çünkü ilk defa bir kitabı hem okur hem de onu yazan kişi olarak anlatıyorum. O yüzden burada hiçbir şekilde spoiler olmayacak. Daha çok hikâyenin ana temasından, ve her zaman yaptığım gibi okuma rehberi gibi anlatacağım. Aynı zamanda neden bu kitaba 10 puan verdiğimi ve neden sevdiğimi de anlatmaya çalışacağım. Belki bu kitabı hiç okumak istemeyeceksiniz, belki tam tersine kendinizden bir şey bulacaksınız. Ama sonuna kadar okursanız, sadece Araf’ı değil, beni de biraz daha iyi anlayacaksınız. Kitap iki kısımdan oluşuyor. İlk kısımda anlatıcımız Ercan bize kendi hikâyesini anlatıyor.. "Yazarken o kadar etkilenmemiştim ama okurken bir ara o psikoloji bana bile geçti, öyle anlattı ki Ercan" İkinci kısımdaysa anlatıcı değişiyor ve Tanrı gözüyle olaylara daha geniş, daha dışarıdan bir yerden tanık olmaya başlıyoruz. Aynı olayları başka karakterlerin gözünden görmek, bazı şeylerin neden yaşandığını ya da insanların birbirlerini nasıl yanlış okuyabildiğini fark ettiriyor. Özellikle insanların neleri nasıl gözden kaçırdığına bakmayı sevenler için ikinci kısmın farklı bir tarafı olduğunu düşünüyorum. Daha önce incelemelerimi okuyanlar, psikolojik anlatım tarzlarına ve parçalı kurguya olan zaafımı hatırlayacaktır. Birinci kısımda bazen tek bir cümle, küçücük bir olay ya da geçip gidilmiş gibi duran bir detay görüyorsunuz. Ama ikinci kısma geçtiğinizde o küçük görünen şeylerin aslında ne kadar büyük sonuçlara dönüştüğünü fark etmeye başlıyorsunuz. Bir karakterin sıradanmış gibi anlattığı bir davranışın, başka bir insanın hayatında nasıl derin bir kırılmaya dönüştüğünü görebilisiniz, hikâyenin en sevdiğim taraflarından biri buydu. Birinci kısımda Ercan ne anlatıyorsa, ikinci kısımda diğer karakterler de yine aynı olayların etrafında
1000Kitap
ArafAlper Turgay Cehiz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 202632 okunma
Ezel
Hocam, siz ne yaptınız? 😊 Açıkçası kendi kitabınıza bir inceleme yazacağınızı düşünmüyordum. Yazsanız bile böyle bir şey çıkacağını hiç tahmin etmezdim. Muhteşem olmuş. Hatta tüm incelemelerinizi okumuş biri olarak söylüyorum; bence en farklısı, en cesuru ve en özeli bu olmuş. Yıllardır okuduğum tüm kitapları sizin incelemeleriniz sayesinde seçtim. Bir insanın kitaplara nasıl baktığını, olayları nasıl yorumladığını zamanla yazdıklarından az çok anlayabiliyorsunuz. Ama burada ilk kez bir kitabı değil, kitabın içinden yazarı da okudum sanki. Kendinizi analiz etmeniz, kendinizle hesaplaşmanız, o samimiyet... Gerçekten çok etkileyiciydi. Bayramda biraz uzak kalmıştım. Yoksa böyle bir inceleme yazacağınızı bilsem özellikle girip okurdum. Kitabı sipariş ettik ama hâlâ gelmedi hocam. Bayramın azizliği diyelim 😊 Hayat bundan sonra yolunuzu hep açık etsin. Kaleminiz de, yolunuz da daim olsun. 🌿
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Kaleminin yolu açık olsun Alper..kitabı beş arkadaşa hediye
Evet arkadaşlar, sevgili yazarımızın bu kitabını yorumlara bir papatya bırakan beş arkadaşıma bayram hediyesi olarak göndermek istiyorum.🌼 Nihayet beklediğim kitap geldi. Bu uygulamada ilk paylaşan ben olamayacağım diye çok korktum desem yeridir. Sebebi ise kıymetli yazarımımızın dört yıllık dostluğu.. Alper Turgay Araf Öncelikle Alperciğim, hayırlı uğurlu olsun. Senin adına gerçekten çok mutlu oldum. Böyle güçlü bir zihnin düşüncelerini daha fazla yazıya dökmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım bunun devamı gelir ve başka eserlerde de buluşuruz..
Ezel isimli okura yanıt verildi
Ezel
Alper Turgay 😂 keşke hep böyle üzücü cevaplar alsak😊.
Kaleminin yolu açık olsun Alper..kitabı beş arkadaşa hediye
Evet arkadaşlar, sevgili yazarımızın bu kitabını yorumlara bir papatya bırakan beş arkadaşıma bayram hediyesi olarak göndermek istiyorum.🌼 Nihayet beklediğim kitap geldi. Bu uygulamada ilk paylaşan ben olamayacağım diye çok korktum desem yeridir. Sebebi ise kıymetli yazarımımızın dört yıllık dostluğu.. Alper Turgay Araf Öncelikle Alperciğim, hayırlı uğurlu olsun. Senin adına gerçekten çok mutlu oldum. Böyle güçlü bir zihnin düşüncelerini daha fazla yazıya dökmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım bunun devamı gelir ve başka eserlerde de buluşuruz..
Ezel
Bu muhteşem bir paylaşım ✯Bellisperennis✯ 👍. Alper Turgay Hocam hep size serzeniş yapıyordum sizin kadar hızlı okuyamıyorum diye her incelemelemenizi okuduktan sonra listeye ekle, sepete ekliyorduk, şimdi sizin kitabı direk sepete ekliyorum. Ama bu haberden sonra incelemelerinizden mahrum kalmayalım😞. Okurunuz bol olsun, yolunuz açık olsun👏👏👏
"İnsanlık sınavını verdi, Esma. Ve ne yazık ki, notu hep aynı: başarısız." "Bu kez hikayeyi siz yazmayacaksınız."
Sayfa 230·Kitabı okudu
Alıntı
Ezel isimli okura yanıt verildi
Ezel
Fatma Çiçek cevap düşündürdü🤔
"İnsanlık sınavını verdi, Esma. Ve ne yazık ki, notu hep aynı: başarısız." "Bu kez hikayeyi siz yazmayacaksınız."
Sayfa 230·Kitabı okudu
Alıntı
Ezel
Biz hiç yazdık mı acaba!