Bu tam olarak bir inceleme değil. Çünkü ilk defa bir kitabı hem okur hem de onu yazan kişi olarak anlatıyorum. O yüzden burada hiçbir şekilde spoiler olmayacak. Daha çok hikâyenin ana temasından, ve her zaman yaptığım gibi okuma rehberi gibi anlatacağım. Aynı zamanda neden bu kitaba 10 puan verdiğimi ve neden sevdiğimi de anlatmaya çalışacağım.
Belki bu kitabı hiç okumak istemeyeceksiniz, belki tam tersine kendinizden bir şey bulacaksınız. Ama sonuna kadar okursanız, sadece Araf’ı değil, beni de biraz daha iyi anlayacaksınız.
Kitap iki kısımdan oluşuyor. İlk kısımda anlatıcımız Ercan bize kendi hikâyesini anlatıyor.. "Yazarken o kadar etkilenmemiştim ama okurken bir ara o psikoloji bana bile geçti, öyle anlattı ki Ercan" İkinci kısımdaysa anlatıcı değişiyor ve Tanrı gözüyle olaylara daha geniş, daha dışarıdan bir yerden tanık olmaya başlıyoruz. Aynı olayları başka karakterlerin gözünden görmek, bazı şeylerin neden yaşandığını ya da insanların birbirlerini nasıl yanlış okuyabildiğini fark ettiriyor. Özellikle insanların neleri nasıl gözden kaçırdığına bakmayı sevenler için ikinci kısmın farklı bir tarafı olduğunu düşünüyorum. Daha önce incelemelerimi okuyanlar, psikolojik anlatım tarzlarına ve parçalı kurguya olan zaafımı hatırlayacaktır.
Birinci kısımda bazen tek bir cümle, küçücük bir olay ya da geçip gidilmiş gibi duran bir detay görüyorsunuz. Ama ikinci kısma geçtiğinizde o küçük görünen şeylerin aslında ne kadar büyük sonuçlara dönüştüğünü fark etmeye başlıyorsunuz. Bir karakterin sıradanmış gibi anlattığı bir davranışın, başka bir insanın hayatında nasıl derin bir kırılmaya dönüştüğünü görebilisiniz, hikâyenin en sevdiğim taraflarından biri buydu.
Birinci kısımda Ercan ne anlatıyorsa, ikinci kısımda diğer karakterler de yine aynı olayların etrafında
Evet arkadaşlar, sevgili yazarımızın bu kitabını yorumlara bir papatya bırakan beş arkadaşıma bayram hediyesi olarak göndermek istiyorum.🌼
Nihayet beklediğim kitap geldi. Bu uygulamada ilk paylaşan ben olamayacağım diye çok korktum desem yeridir. Sebebi ise kıymetli yazarımımızın dört yıllık dostluğu..
Alper TurgayAraf
Öncelikle Alperciğim, hayırlı uğurlu olsun. Senin adına gerçekten çok mutlu oldum. Böyle güçlü bir zihnin düşüncelerini daha fazla yazıya dökmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım bunun devamı gelir ve başka eserlerde de buluşuruz..
Evet arkadaşlar, sevgili yazarımızın bu kitabını yorumlara bir papatya bırakan beş arkadaşıma bayram hediyesi olarak göndermek istiyorum.🌼
Nihayet beklediğim kitap geldi. Bu uygulamada ilk paylaşan ben olamayacağım diye çok korktum desem yeridir. Sebebi ise kıymetli yazarımımızın dört yıllık dostluğu..
Alper TurgayAraf
Öncelikle Alperciğim, hayırlı uğurlu olsun. Senin adına gerçekten çok mutlu oldum. Böyle güçlü bir zihnin düşüncelerini daha fazla yazıya dökmesi gerektiğini düşünüyorum. Umarım bunun devamı gelir ve başka eserlerde de buluşuruz..