Füreya

Füreya
Geri takip beklentisiyle takip etmeyin lütfen.
Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan. Beni bir ben anlarım, bir de beni yaradan. -NFK
Ağlatır beni dünya ehlinin acımasızlığı; bu fâni alem için beklentiye giren kalbime de kırgınım... -ACZ
•Ömrüm, beni sen aldattın...
312 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
El cevap: Doğru anlamış mıyım .?
Bu ilmihalde sehiv secdedi için şöyle yazıyor, ben mi yanlış okuyorum dedim ama yok alenen böyle İslam İlmihali FARZLARDAN BİRİNİN “UNUTULARAK” veya BİLE BİLE yapılmaması halinde namaz BOZULACAĞI için sehiv secdesi ile tamamlanmaz, namazın yeniden kılınması gerek , diyor ( Buraya Eyvallah) Sonra : Namazda Farzlardan veya vaciplerden biri UNUTULARAK geciktirilir yahut vaciplerden biri terk edilirse , sehiv secdesi olur … Üstte UNUTULARAK diyor ya onda HİÇ YAPMADIĞI için mi namaz baştan kılınır 2. Metinde FARZ UNUTULUP gecikince dediği için mi sehiv secdesi oluyor …
1000Kitap
Füreya isimli okura yanıt verildi
Füreya
GönlümMüzehherlenNeOlur amin sizden de cümlemizden de 💐
Reklam
El cevap: Doğru anlamış mıyım .?
Bu ilmihalde sehiv secdedi için şöyle yazıyor, ben mi yanlış okuyorum dedim ama yok alenen böyle İslam İlmihali FARZLARDAN BİRİNİN “UNUTULARAK” veya BİLE BİLE yapılmaması halinde namaz BOZULACAĞI için sehiv secdesi ile tamamlanmaz, namazın yeniden kılınması gerek , diyor ( Buraya Eyvallah) Sonra : Namazda Farzlardan veya vaciplerden biri UNUTULARAK geciktirilir yahut vaciplerden biri terk edilirse , sehiv secdesi olur … Üstte UNUTULARAK diyor ya onda HİÇ YAPMADIĞI için mi namaz baştan kılınır 2. Metinde FARZ UNUTULUP gecikince dediği için mi sehiv secdesi oluyor …
1000Kitap
Füreya
Evet doğru anlamışsınız. İlkinde farz unutulup "yapılmadığı" için namaz tamamen geçersiz oluyor ve namazı yeniden kılmak gerekiyor. İkincisinde farz unutulup gecikmeli de olsa "yapıldığı" için sehiv secdesi yeterli oluyor ve tekrar kılmaya gerek kalmıyor.
Puan vermedi·272 syf.·
2026 56. kitabı
8. sınıfa giden iki kızın sırlarıyla örülen dostluk hikâyesi. Sonu aşırı hüzünlüydü. Asya'nın yaşadıklarıysa hiç adil değil. Bu kadar kolay affedebilmesi... Spoiler vermeyeyim ama beğenmedim diyemesem de beğendim de diyemiyorum. Böyle bitmemeliydi. Etme bulma dünyası demek çok mu acımasızca olur? Şöyle güzel bir şeyler dinleyeyim kafam dağılsın demiştim. Başları güzel gitse de sonu içimi kararttı. Kahramanlar için her şey yolunda ama. Yazar öyle kurgulamış. Bence haksızlık etmiş Asya'ya... İstanbulda başlayıp Pariste biten bir gençlik romanı diyebiliriz. Dostluk ve kardeşlik bağları güzel işlenmiş ama Asya karakteri... 13 yaşında, bu kadar yaralı bir kız bu kadar güçlü olabilir mi? I ıh sevememişim... Belki de yazarın neşeli, eğlenceli kitaplarına alışık olduğumdan bu kurgu çok ağır geldi.
Anlatmayı Çok DüşündümNehir Aydın Gökduman · Timaş Yayınları · 2022255 okunma
Füreya
Hikâye yazarın hayat hikâyesinden pek çok iz taşıyormuş... Asya biraz da yazarmış. Ama Asya yazardan daha şanslı... Çok acı.
Puan vermedi·136 syf.·
2025 262. kitabı
Tanrılar(!), tanrıçalar(!)... Mitolojik hikâyeleri sevmediğimi en baştan söyleyeyim. O tanrı(!) diğerini cezalandırmış, beriki ötekini mahvetmiş. Bu ondan korkuyormuş, öbürü diğerinden çekiniyormuş. Baştanrı diyor, o da diğerlerinden korkuyor. Tanrı böyle bir şey değildir. Ama şimdi bu tartışmaya girmeyelim. Sonuçta mitoloji böyle bir şey. Hadi diyelim çocuklara mitoloji anlatmak zorundasınız, bari daha masum(!) içeriklileri seçin, değil mi? Ama yok. Şu tanrıça kocasını aldatmış, bu tanrı zavallı bir çobanın derisini yüzmüş... Söyleyeceklerim bu kadar.
Ege Kıyılarından Eski Zaman MasallarıAhmet Ünver · Günışığı Kitaplığı · 2015126 okunma
eleanor isimli okura yanıt verildi
Füreya
eleanor Mitolojiyi sevmediğimi incelememde de belirttim, ilk yorumunuza cevaben de tekrarlamıştım. Yetişkin mitoloji kitaplarını zaten okumam. Ancak çocuk edebiyatına ilgim var. Söz konusu kitap çocuk da kitabı. İçerik çocuklar için hazırlanmış, çocuklara sunulmuş. Dediğiniz gibi mitolojinin içeriğini bilmek için derin okumalar yapmaya gerek yok. Bana hitap etmiyor. İsteyen yetişkin istediği kadar okusun, beni ilgilendirmez. Ancak çocuklara sunulacaksa belli ölçüler içinde sunulmalı. Mesele bundan ibaret.
Puan vermedi·136 syf.·
2025 262. kitabı
Tanrılar(!), tanrıçalar(!)... Mitolojik hikâyeleri sevmediğimi en baştan söyleyeyim. O tanrı(!) diğerini cezalandırmış, beriki ötekini mahvetmiş. Bu ondan korkuyormuş, öbürü diğerinden çekiniyormuş. Baştanrı diyor, o da diğerlerinden korkuyor. Tanrı böyle bir şey değildir. Ama şimdi bu tartışmaya girmeyelim. Sonuçta mitoloji böyle bir şey. Hadi diyelim çocuklara mitoloji anlatmak zorundasınız, bari daha masum(!) içeriklileri seçin, değil mi? Ama yok. Şu tanrıça kocasını aldatmış, bu tanrı zavallı bir çobanın derisini yüzmüş... Söyleyeceklerim bu kadar.
Ege Kıyılarından Eski Zaman MasallarıAhmet Ünver · Günışığı Kitaplığı · 2015126 okunma
eleanor isimli okura yanıt verildi
Füreya
eleanor Ahlaki standartlarıma uymayan bir kültürün yayılmasını ve hele ki çocuklara empoze edilmesini desteklemiyorum. İncelemem de bu amaca hizmet ediyor. Aksini destekliyorsanız buna uygun bir inceleme yazmayı deneyebilirsiniz. Kolay gelsin.
Reklam