Birbirine bağlı birkaç hikâyeden oluşuyor. Başkahraman Damla. Arkadaşları ve ailesiyle yaşadığı olaylar anlatılıyor. Kimi zaman gıda zehirlenmesi kimi zaman doğru şekilde karşıdan karşıya geçmek gibi konularda dersler veriyor. Hikâyeler ders verici ama bir o kadar da eğlenceli. Ama son hikâyede hayvanat bahçesi ziyareti bu kitaba yakışır bir örnek değildi bence. Hayvanat bahçesinde hayvanlara iyi davranmayı öğütlemek oldukça ironik değil mi? Bunun dışında genel olarak güzeldi. Kitabın adı da her yanlış davranışın aklını kullanmamaya bağlanmasına dayanıyor. Akıllı çocuklar öyle davranmaz, böyle davranır, mesajı var her hikâyede. Bu açıdan epey didaktik olsa da bir çocuk ve ailesi/arkadaşlarının hayatına dâhil olmak okuru içine çekiyor. Çocuklar için öğretici ve doğru davranış geliştirmeye ve içselleştirmeye yardımcı olabilir. Beğendim.