Füreya

Füreya
Geri takip beklentisiyle takip etmeyin lütfen.
Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan. Beni bir ben anlarım, bir de beni yaradan. -NFK
Ağlatır beni dünya ehlinin acımasızlığı; bu fâni alem için beklentiye giren kalbime de kırgınım... -ACZ
•Ömrüm, beni sen aldattın...
312 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·184 syf.·
2026 4. kitabı
Dinledim. Ama sakince okunması ya da dinlenmesi gereken bir kitap. Belki bölüm bölüm belki birkaç sayfada bir ara verip anlatılanlar üzerine düşünerek... Öncesinde kısaltılmış versiyonu gibi bir kitap okumuştum. Orada o kitabın yazarının bu kitaptan alıntılar üzerine kendi çıkarımları varmış, bu kitabı dinleyince daha iyi anladım. Ama kimin çıkarımlarını okuduğunuza da dikkat etmek lazım. Hakkında çok konuşulan bir kitap neticede. Genel olarak beğendim. Biraz acele dinlemeseydim daha iyi olabilirdi. Son olarak yazarın Yahudi bir aileden geldiğini ama ateist olduğunu ve kitapta bulunan peygamberlerle ilgili kısımların Yahudi inancına uygun şekilde aktarıldığını da belirteyim. Müslümansanız kitabı okuduktan sonra ilgili peygamberler hakkında İslami kaynaklardan bilgi edinmeniz daha sağlıklı olur. Yazarın diğer kitaplarını da okumaya karar verdim, bu kitabından sonra. Eleştirel bir bakış açısıyla okuyup üzerine düşündüğünüzde hatta bir kişi ya da grupla kitaptaki konular hakkında konuştuğunuzda çok daha ufuk açıcı olacaktır.
Sevme SanatıErich Fromm · Atlantis Yayınevi · 20157,8bin okunma
Güneşinizi hiç kaybetmemenizi dilerim
Doğa temalı kitapları severiz ☀️ Yine bir kitap bir ayraç 📚 Kahvaltıda Güneş Yedim Bu kitap benim için hayal kırıklığıydı bu arada. Söylemezsem içimde kalır. Bir ara tekrar okuyup hakkında iki satır yazayım.
Puan vermedi·128 syf.·
2026 2. kitabı
Dünya hassas kalpler için bir cehennemdir, derler. Goethe'ye isnat ediliyormuş. Öyle ya da böyle. Kitabın özeti bu söz bence. Sevmekten ziyade ve dahi kendini sevmekten de öte hassas insanların haassasiyetlerini kabullenmesi üzerine odaklanmış. Hassas olmayanlar kendini kabullenmesin mi peki? Çoğu kişi hassas olduğunu söyler zaten, soran olursa tabii. Kısacası beklediğim gibi bir kitap değildi. Kendini sevmek, hassaslık üzerinden ele alınmamalı bence. Bu çok daha kapsamlı bir konu. Ama hassas biriyseniz okuyabilirsiniz tabii. Bana göre kitabın kendini sevmekle ve diğer insanları hatta varlıkları sevmeye kendinden başlamakla ilgisi çok zayıftı. Direkt olarak kendini sevmeye odaklanan daha iyi kitaplar vardır eminim. Kendiyle Dost Olmak onlardan biri olabilir. Asıl mesele de bu belki. İnsanın kendiyle dost olması. Kendine de dostlarına, yakınlarına olduğu kadar hoşgörülü ve merhametli olabilmesi...
Sevmeye Kendinden BaşlaIlse Sand · Sola Unitas Yayınları · 2021514 okunma