Psikanilizin amacının insanların sevebilmelerine ve çalisabilmelerine yardımcı olmak olduğunu söylemiştiniz. İnsanları cinsel anlamda oldukları gibi davranmaya teşvik ettiniz ki daha mutlu olabilsinler. Demekki biraz da olsa umudunuz var.
Bana mutluluktan bahseder misiniz?
Hayatımızda yoksulluk, açlık ve hastalık olmasa bile, mutlu olmak için bile daha bir sürü engeli aşmak durumundayız. Bizler tatmin olmayı talep eden ve tatmin edilmediklerinde de bizi gaddarca cezalandırabilen içgüdülerimiz tarafından yönlendiriliyoruz.