Bir kültürün,bir halkın ölü bir çerçeveden çıkarak ,çağı kuran ve anlamlandıran ülkelere eşit bir etki yüküyle dipdiri olarak ayağa kalkışında,edebiyatın ve daha geniş bir ele alışla sanat ve kültürün payı,ruhun vücuttaki payı gibidir...
Otların yeşil olması,denizin mavi olması, gökyüzünün bulutsuz olması,pekala bir meseledir..Kim demiş mesele değildir diye?Budalalık!Ya yağmur yağsaydı...Ya otların yeşili mor,ya denizin mavisi kırmızı olsaydı....Olsaydı o zaman mesele olurdu işte...
Kıymeti yoktu.Hiçbir şeyin kıymeti yoktu.Kendi kıymeti bile yoktu.İş miydi sanki alıp satmak?İş miydi sanki malı bekletmek? İş miydi sanki vaktiyle üç yüz kuruş getirmeyen,ikide bir su basan tarlayı üç yüz bine okutup sokakta,mahallede birdenbire selamın sabahın, saygının, itibarın değişivermesi? Bütün bunlar iş miydi be!