Aslında öğretmen bir gönül pınarıdır.Hep çevresindekilere güzellikler verir.Sürekli ileri doğru akar.Ama bu pınar kirletilirse kan ve irin taşıyarak insanları zehirler.Bu nedenle pınarlarımız korunmalıdır..
Yeryüzündeki alimler, gökteki yıldızlara benzer.Kara ve denizin karanlıklarında o yıldızların ışığında yürünür.Yıldızların ışığı gittiği zaman yoldakiler şaşırıp kalırlar..
Dua, müminin silahıdır.Her zaman elinde hazır bekler.Talip yalnız değildir.Onun sıkıştıkça derdini dinleyen ve gerektiğinde çözüm sunan bir dinleyeni,yardımcısı vardır.Ne kadar sıkıntı çekse de onun yanında hep birisi vardır.Yalnız hissetmez kendini.Düşmez, yılmaz, sıkıntılarını çözen Yaratıcısına sığınır...