Onlar mi kötü? Insan mi kötü, fitrati icabı... Biz Türkleri bir arada tutmak... Tevhid içinde muhafaza eylemek. Yöneten biz. Yönetilenler onlar. Biatlari nasıl sağlanacak? Nasıl bağlayacaksın hükümdara? Sorarım sana Yıldırım Han, sevgiyle mi yoksa korkuyla mı temin edilir sadakat? Hain çok. Bu ortamda sen yapamadın.
Ama Sahipkiran Timur başardı. Yaptı. Nasıl diye sorarsın şimdi?
Millet dedim, din dedim. İnandım, inandırdım. Yetinmedim ama.
Bunlar yüce duygular! Kesmez onları ... Para dedim, yağma dedim.
Gözleri parladı herkesin. Satın aldim ruhlarını... Ah Yildirim Bayezid Han ah!.. Neler gördüm ben... Gel de sev insanı ...
Bana dogru bakti.
"Aşk ha, aşk! Aşkmış! Haydi canım sende!"