Hayat derslerini öğrenirsen başarılı olursun. Yoksa, hayat seni
oradan oraya atmayı sürdürür. İnsanlar iki yoldan gider. Bazısı
kendini hayatın akışına bırakır. Diğerleri öfkelenir, ona dur der.
Onlar patronuna dur der ya da işine, çocuklarına, eşine. Dur diyenin
hayat olduğunu bilmezler.”
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Zengin babanın diyecekleri bitmemişti: “Ya da yüreksiz
biriysen, hayatın seni her sürüklediğinde pes edersin. Öyle biriysen,
hayatın boyunca işini sağlam kazığa bağlar, doğru şeyler yapar, asla
başına gelmeyecek bir şeye karşı kendini korursun. Sonra da sıkıcı
bir ihtiyar olarak ölüp gidersin. Seni seven pek çok dostun olur,
çünkü çalışkan, iyi birisindir. Ömrünü güvenli adımlar atmakla,
doğru şeyler yapmakla geçirirsin. Oysa gerçek şudur, hayatın seni
teslim almasına izin vermişsindir. Risk almak seni hep ürkütmüştür.
Aslında ka-zanmâk istemişsindir, gelgeldim kaybetme korkusu kazanma
heyecanından baskın çıkmıştır. Bunu bir tek sen bilirsin. Sağlam
adımlar atmayı seçmişsindir.”
“Beni karşınıza alıp kısacık bir süre olsun konuşmadınız. Uç
haftadır çalışıyorum, tek bir şey olsun, öğretmediniz,” derken
suratımı iyice asmıştım.
Zengin baba sordu: “Öğretmek için ille de konuşmak ya da nutuk
çekmek mi gerekir?”
“Evet, elbette,” dedim.
“Bu yöntemi okulda kullanırlar,” dedi gülümseyerek. “Oysa
hayat öyle öğretmez; şunu da belirteyim, hayat en iyi öğretmendir.
Hayat seninle konuşmaz. Adamı oradan oraya sürükler. Her
sürüklediğinde bir şey söylüyordur. ‘Silkin ve uyan. Öğrenmen
gereken bir şey var,’ diyordur.”
eğer pes
ederseniz yoksulsunuz demektir. En önemlisi bir şey yapmış
olmanız. Pek çok kimse lafını edip zengin olmanın hayalini
kurmakla yetinir. Oysa siz bir şeyler yapmayı denediniz. İkinizle de
gurur duyuyorum. Bakın, yeniden söylüyorum. Arayışlarınızı
sürdürün. Peşini bırakmayın.”