📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Anlam bizi nereye taşır? Saplantının anlamını ortaya çıkardım diyelim, sonra ne olacak? Josef in semptomları azalacak mı? Peki ya benimkiler? Ne zaman? "Anlamın" içine hızlıca dalıp çıkmak yeterli olacak mı? Yoksa uzun süre orada mı kalınmalı?"
"Onun için umut var mı? En azından doğru konuları düşünüyor ve dini kandırmacalara başvurmuyor. Ama çok fazla korkusu var. Ona sert olmayı nasıl öğretebilirim? Bir keresinde soğuk duşların deriyi dayanaklı hale getirdiğini söylemişti. Kararları dayanaklı hale getirme reçetesi var acaba? Tanrı'nın değil, zamanın arzularıyla yönetildiğimiz içgörüsünü kazanmış. İradenin "böyle yapılır" denmesi karşısında güçsüz kaldığını anlamış. "Böyle yapılır"ı "böyle yapmak istedim" e çevirmeyi ona öğretebilir miyim acaba?
"Görmüyor musun Josef, sorun rahatsızlık hissetmende değil. Göğsündeki baskı ve ağırlığın ne önemi var? Sana rahatlık vaat eden kim? Demek iyi uyuyamıyorsun! Ne olmuş yani? Sana iyi bir uykuyu vaat eden kim? Hayır, sorun rahatsızlıkta değil. Sorun, yanlış şeyle ilgili rahatsızlık duymanda!"