"Sevgi ancak iki insan birbirlerine varlıklarının özünden bağlanır, her biri kendini varlığının özünden tutarsa gerçekleşir. İnsan gerçeğinin de canlılığının da sevgisinin temeli de işte bu 'özden tanıma' deneyimidir."
"Yakınlık iki insan arasında her türlü kişisel değerin kabul edildiği durumdur... insanın davranışlarını karşısındakinin gereksinimlerine göre düzenlediği, bu düzenlemenin giderek birbiriyle daha çok bütünleşen -bir başka deyişle birbirine giderek daha çok yaklaşan- karşılıklı doyum ve koruma işlemleridir."
"Birini sevmek sadece güçlü bir duygu değildir; bir düşünce, bir yargı, verilen bir sözdür. Eğer sevgi sadece bir duygu olsaydı, karşılıklı verilen sonsuza kadar sevme sözlerinin hiçbir temeli kalmazdı."
"Anne çocuğa salt hayatta kalma isteğini değil yaşama sevincini de aşılar. Aynı düşünce İncil'de bir başka simge ile açıklanır. Vaat edilmiş toprak (toprak her zaman ananın simgesidir) 'süt ve bal ırmaklarının aktığı yer' olarak tanımlanır. Süt sevginin ilk görünümünün, ilgi ve onaylanmanın simgesidir. Bal yaşamın tatlılığını, ona duyulan sevgiyi ve yaşamanın mutluluğunu simgeler. Annelerin büyük çoğunluğu 'süt' verebilmektedir ama pek azı 'bal' da ekleyebilir. Annenin bal verebilme yetisine sahip olabilmesi için sadece 'iyi anne' olması yetmez, mutlu bir kişi de olmalıdır."