Kendim romanı okurken bana oldukça keyif verdiğini söyleyebilirim.özellikle bu roman ile ilgili sir arthur yazarı es geçmemek lazım.gözlem gücünü geçtim adam öyle birşey yazmış ki okuduğunuzda iliklerinize kadar o anki merak duygusunu kuşkuyu hissediyor,romanın içine girmiş gibi oluyorsunuz.sir arthur conan doyle reisin sherlock karakterinin kendisi olduğunu,bir bakıma kendisini romanı aktardığını düşünüyorum.ayrıca dr.watson karakteri bir o kadar da sherlock karakteri kadar üstün seviyede bir karakter.sherlock ile inanılmaz dostlukları var.tıbbi geçmişinin yanı sıra askeri bir geçmişide olması bu karaktere farklılık katıyor.farklı özel bir karakter.jim moriarty karakterine gelirsek,jim moriarty sherlock'un ezeli düşmanı bay profösör.bence kitapda okura çok basit anlatıldı bizlere yazar abimiz tarafından.daha fazla ayrıntı ve karakter hakkında fazla bilgi verilmemesi şaşırtıcı ama cidden okuduğunuzda heğhm basit klasik kötü karakter deyip geçiyorsunuz ama elbette jim moriarty sherlock romanın bir sherlock'u watson'u kadar değerli bir karakter.boş bir karakterde değil.bu romanı roman yapan karakterlerden.diğer karakterlere değinmek isterdim ama zaten bilmeyenler için roman yanılmıyorsam yaklaşık 9 cilt 130 parçadan oluştuğundan spoiler vermek manasız olur bir bakıma.benim gibi okuyucuya merak unsuru uyandıran,gözlemlerin oldukça iyi verildiği romanları okumayı seviyorsanız,bu romanı okumanızı şiddetle ama şiddetle öneririm.