Bir kitapta okumuştum. Yağmurdan sonra yayılan o güzel toprak kokusunun, ölmüş insanların hayallerinin kokusu olduğu söyleniyordu. Bunun üzerinde biraz düşündüm ve bunun mümkün olmadığına karar verdim. Çünkü insanlar hayatları boyunca sadece güzel hayaller kurmazlar; hatta bazılarının hayalleri bile yoktur. Bazılarının hayalleri saplantılı ve karanlıktır. O karanlık hayaller gerçekleşse, acılar çoğalacaktır. Bazılarınınsa hayalleri kırıktır, kan kokar. Söyleyin şimdi, o güzelim toprak kokusu bir hayalin kokusu olabilir mi?..