Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Feylesof

Feylesof
@Feylesoffff
Ölümün kıyısına gelmiştim ölümün kıyısı ölümün kendisinden daha feci bir şeydir bunu yaşayarak öğrendim.
BEDLİS
393 okur puanı
Haziran 2018 tarihinde katıldı
Şimdi suya Hasret çöller gibiyiz ayrı dünyalar da eller gibiyiz. Müslüm Gürses
Reklam
Pişmanlık, düşmüşlerin masumiyeti demektir. Kleist
davası Kur'an-ı Kerim, davası İslam, davası şeriat .
O, Yoldaki İşaretler kitabı sebebiyle idam edildi… Tutuklanıp zindana atıldı ve hakkında idam kararı verildi. Sonra idam vakti geldiğinde orada bekleyen bir hoca kendisine gelip: “Eşhedu ellâ ilahe illallah ve eşhedu enne Muhammeder Rasûlullah de!” dedi… Bunun üzerine Şeyh Seyyid adama: “Sen de bu tiyatrodaki son bölümsün, sen bana “Lâ ilahe illallah de” mi diyorsun? Ben ki bu kelime uğruna idam ediliyorum” dedi… Ardından idam edilip Allah yolunda şehit edildi.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
bazı imamlarimiz; aman diyanet ne derse o yoksa gider maaşlar.
Bağdat’ta Mutezile fırkasına mensup olanlar, “Kur’an-ı Kerim mahlûktur” diyerek, bu yanlış itikatlarına Abbasi halifesi Memun’u da inandırdılar. Bunu kabul etmesi için, Ahmed bin Hanbel Hazretlerini de zorlayıp, bu hususta baskı ve işkence yaptılar ve 28 ay hapsettiler. Bütün bu baskı ve işkencelere rağmen, o, “Kur’an-ı Kerim, Allah’u Teâlâ’nın kelamıdır, mahlûk değildir” dedi. Zindanda defalarca işkence yapıldı. İşkencede bayıldığı olurdu, o zaman ara verirler, ayılınca yine kırbaçlarlardı. Aklı başından gidinceye kadar döverlerdi. Böyle sorguya çekilerek, dayak atılarak 28 ay zindanda kaldı. Kendi görüşlerini zorla kabul ettiremeyeceklerini anlayınca serbest bıraktılar.
Evet darağacına sevk edilirken, insanlığın yüz karası olan işkencelere rağmen “Bir zalimin önünde af dilemektense ölmeyi tercih ederim” diyen şehit Seyyid Kutub
Reklam
... İslâmî idarenin işbaşına geçmesinin hiçbir ülkede bu gibi yollarla gerçekleşmeyeceğine, daha önce yerinde temas ettiğimi hatırlıyorum. Bu iş ancak yavaşlılık ve uzun süre isteyen; tavanı değil tabanı hedefleyen; İslâm ahlâk, terbiye ve inanç tohumunu toprağa yeniden serpmekle ise başlayan bir metod ile mümkün olabilir. Gerçekten çok ağır ve uzun sürede ilerleyen bu yol aslında en yakın ve en hızlı yoldur. “... İhvan ve İslâm hareketlerle ilgili, genel olarak söyleyebileceğim bazı şeyler var. O da yürürlükteki hadiselerin onları yutmaması, gerek bu olaylara, gerekse siyaset ve parti manevralarına kendilerini kaptırmamalarıdır. Zira onlar için her ne kadar yavaş ve uzun süreli olsa da, daha geniş ve uzak bir saha var. O da, Allah uzun bir gayret ve sabrın karşılığında İslâmî düzeni kurmaya izin verinceye kadar, inanç, değerler, ahlâk ve toplumun sinesinde yerleşmiş olan İslâmî gelenekler açısından, İslâmî diriliş sahasıdır.” Seyyid kutub
İslam işe imandan, ahlaktan başlamıştır.
“... Günümüzde beşerî toplumların—İslâm ülkelerinde yer alanlar da dahil olmak üzere—durumu, İslâmın geldiği günkü Cahiliye toplumunun durumuna çok benzemektedir. Ve İslâm işe toplumun idarî ve hukukî yapısından değil, akidesinden ve ahlâkından başlamıştır. Bugünkü hareket ve dâvetin İslâmın başladığı aynı noktadan başlatılması ve değişik birtakım şartları nazar-ı dikkate almakla birlikte, aynı adımları izlemesi gerekmektedir. Seyyid kutub
Öyleyse İslâmî hareketlerin bir temelden başlaması gerekmekteydi, İslâm akidesinin anlamı kafalarda ve gönüllerde yeniden dirilmeli; bu sağlıklı dâvet ve kavramları kabul edecek olanlar İslâm terbiyesiyle eğitilmeli; mevcut siyasî oyunlarla vakit kaybetmemeli. Seyyid kutub
zindandan notlar
 “İslâm, işe, toplumun idarî ve hukukî yapısından değil, akidesinden ve ahlâkından başlamıştır. Bugünkü hareket ve dâvetin, İslâmın başladığı aynı noktadan başlatılması gerekmektedir... Bu iş, ancak yavaşlılık ve uzun süre isteyen; tavanı değil tabanı hedefleyen; İslâm ahlâk, terbiye ve inanç tohumunu toprağa yeniden serpmekle ise başlayan bir metod ile mümkün olabilir. Gerçekten çok ağır ve uzun sürede ilerleyen bu yol, aslında en yakın ve en hızlı yoldur.” Seyyid kutub
Kalem sahibi kimseler birçok büyük işler yapabilirler. Ancak, fikirlerinin yaşaması pahasına kendilerini feda etmeleri şartıyla.
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Reklam
Yasalar hitap ettiği toplumun yapısına uymaz, insanların ruhi isteklerini ve maddi ihtiyaçlarını karşılamaz ve hayatla birlikte yürümez ise, yasalara karşı gelinir.
Seyyid Kutub
Seyyid Kutub
Gönderi kullanım dışı
gündem gel gündeme.
Gülşen neden tutuklandı. Türkiye laiktir laik kalacak .
673 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.