Biz erkeklerin en büyük talihsizliği, gözlerimizin içine aşk ve hayranlıkla bakacak bir çift gözden uzak ve mahrum kalmamızdır. Bu ne bir intikam, ne de beklenti. Hayat karşısında kusursuz bir yenilgidir...
Türkiye saatiyle gece 01:45'te, Puşkin'in, karısıyla kur yapan alçak bir Fransız ile yaptığı düello sonrasında öldüğünü öğrendim... Yüzbaşının Kızı, çocukluk yıllarımda okuduğum ilk kitap, ilk Rus klasiğiydi...
Bonhoeffer’ın teorisine göre aptallık doğuştan gelen bir özellik değildi. Ya bunun olmasına izin verilmiştir, ya da zorla aptallık dayatılmıştır. Hangi çağda yaşanırsa yaşansın, bilginin gücü ile hareket eden insanlar doğruya ulaşırlar. Peki ya aptallık yüceltiliyorsa? Eğer öyleyse bu entelektüel bir sorun olmaktan çok ahlaki bir sorun olmaya başlar.