Ne garip! Bizi geliştireceklerini söyleyen insanlar, kendi gelişimlerini durdurmuşlardı. Kendini yenilemeyen, yeni bilgilerle beslenmeyen bir öğretmen, öğrencilerini ne derece geliştirebilir ki ?
Aramızda bir iletişim varsa, birbirimizi dinliyor ve anlıyorsak, iyi bir eğitim gerçekleştirebiliriz.Ancak, eğitimin etkileşim olduğunu unutup, karşı tarafı hiçe sayarak sadece biz konuşuyorsak, buna etkileme denir. Böyle bir çabanın sonucu hiç şüphesiz başarısızlıktır.
Bir insanla paylaştığımız şeyler yüzeyselse bu dostluğun gerçek anlamda bir dostluk olduğu söylenemez.Yirmi yıl geçse bile bu ilişki hep yüzeysel kalır.