"Fatiha, kul ile Rabbi arasında yaşanan bir diyalogdur. Peygamberimiz (sav) bir hadisinde şöyle diyor: Fatiha Suresi'ni okurken "Elhamdülillahi Rabbi'l âlemin" dediğinizde, Allah (cc) "Kulum az önce bana şükretti."der. Bunu bütün meleklerini anlatıyor. "Bakın bana kulum ne dedi?" Allah (cc) her okuduğunuz ayete cevap veriyor. Yine okuyorsunuz, Allah yine cevap veriyor... Allah (cc) ile konuşuyorsunuz onunla tanıştınız, her kıyama durduğunuzda O'nunla (cc) buluşuyorsunuz. Bunu fark ettiğinizde, zihniyetinizde ne gibi bir değişim oluyor? Fatiha'yı o kadar çok okuyoruz ki ,bazen ne dediğimizi unutuyoruz. Fakat aslında O'nunla (cc)doğrudan iletişim halinde olduğunuzu anlamak, işte bu "huşu"nun farkına varmak; namaz kılış şeklimizi, Allah (cc) iletişim kurma şeklimizi değiştirecek kadar güçlü bir sonuç doğuracaktır."