Üftâde bir aşık vardı. Bir gece sevgilisi yanına geldi. Âşık heyecanla yerinden öyle bir fırladı ki yeninin çarpmasıyla mum sönüverdi.
Sevgili siteme başladı:
"Beni görmeyi istemiyorsun zâhir,gelir gelmez mumu söndürdün. "
Âşık mahcubiyetle içindikini dışa vurdu:
"Güneş doğdu sandım da! "