İnsanlık tarihine şöyle bir göz attığınızda ne görürsünüz? Görkem mi?..Belki bunun için,yalnızca Rodos Heykeli (dünyanın yedi harikasından biri) bile yeter! Kimilerinin,bunun insanların elinden çıktığını,kimilerininse doğanın bir harikası olduğunu söylediklerini boşuna ileri sürmüyor ya...Gözalıcılık mı? Bu da olabilir. Yüzyıllar boyunca,yalnızca her ulusun askerinin sivilinin giydiği üniformaları bile dikkate alsak,bunun karşısında şaşırıp kalmayacak tarihçi yoktur! Tekdüzelik mi? O da olabilir. Şimdi de dövüşüyorlar,eskiden de dövüştüler. Tekdüzeliğin gereğinden fazla olduğunu,hep kabul edersiniz. Kısacası,insanlık tarihinde pek çok şey, hasta bir düş gücünün yaratabileceği her şey vardır da yalnızca ölçülü davranış, ağırbaşlılık yoktur. Daha söze başlamadan ağzınıza tıkılır.
"Sizin çıkarlar listenizde refah, zenginlik, özgürlük, rahatlık gibi şeyler var; bunlara açıkça, bile bile sırt çeviren biri çıksa siz -elbette ben de- onu kara cahilin, zır delinin biri olarak görmez miyiz?"