"hiç dikkat ettin mi, smurov, kış ortasında derece sıfırın altında on beş, on sekiz dereceye düştüğü halde hava insana karın az, derecenin daha yüksek olduğu kış başından daha yumuşak gelir. şimdi de öyle... çünkü insanlar baştan soğuğa alışmamıştır. hayatta alışkanlığın büyük önemi var."
İnsanların kör inançlarına karşıt olarak, doğada gülünç hiçbir şey yoktur. Köpeklerin kendini anlatma, eleştirme güçleri olsaydı, efendileri olan insanların kendi aralarındaki bağıntılarda belki daha da gülünç yönler bulurlardı. Bizde münasebetsizliklerin daha kabarık olduğuna kesin olarak inandığım için tekrar söylüyorum bunu