Bazı renklerin uyumu hiç dikkatinizi çekti mi?
Ya da tek başına bütün bakışları üzerine çektiren tek bir renk?
Böyle değişik tatlı bir koku da aldınız mı bazı çiçeklerden?
Mesela akasyadan, gülden?
Hiç denizin akışını dinlediniz mi gözlerinizi kapatıp?
Ya da denizin içindeki renk akışlarını farkettiniz mi?
Hatta bazen gökyüzüyle uyumunu? Hıı? Farkettinz mi? Tattiniz mi denizin suyunu tuzunu?
Hiç battı mi güneş bakışlarınızın en ucunda?
İzlediniz mi gidişini?
Bıraktınız mı onu başka doğulara batılara?
Hiç teslim oldunuz mu yemyeşil ağaçtaki bir salıncağın sallanışına?
Duydunuz mu o arada kuşların sizlere söylediği şarkıları? Bindiniz mi kanadına?
Bıraktınız mı kendinizi yıldızların bilinmezliğine?
Gerçekten hiç derinlemesine düşündünüz mü bazı şeyleri ya da gerçekleri, görünenleri..?
Peki bunların ve sayısız nimetlerin içinde hiç Allah'ı gördünüz mü? Farkettiniz mi? 'Nerde görelim ki?' deme.
Bakabilirsen görebilirsin de.
.
Çünkü üstad bizlere ne der:
" San'atlı bir eser, san'atkârı icab eder."