Her hayat film gibi bir hikayeymiş. Ayşe Kulin de yaşadıklarını ve o dönemde yaşananları yalın bir dille anlatmış. Kitapta en çok ilk eşinden olan çocuklara üzüldüm.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sevdalinka aşk şarkısı demekmiş. Ancak kitap faşizmin acılarını batının canavarlığını anlatıyor. Zulme susan zulmü yapan kadar suçludur. Sırpların dört yıl boyunca yaptığı acımasız vahşete susan Avrupa bugün kendisini medeni olmakla teselli ediyor ve çocuklarına bu kibri aşılıyor. Hiç mi içiniz acımadı bu vahşeti izlerken. Niçin engel olmadınız. Eğer inandığınız bir Tanrı varsa o Tanrı sizi affedecekse Tanrı sandığınız şey şeytandan başkası değildir. İki papaz duası ile bu günahlar affolmaz. Ayşe Kulin çok güzel anlatmış dönemi. Nimetanın hatalarını, aşkı, ailesi ile olan ilişkisini. Duygusal bir kitap ama İslamiyeti de saman altından değiştirmeye çalışan bir nesil gördüm. Yok Allah moda biçmezmiş baş örtüsü şart değilmiş gibi. Ayrıca oradaki Müslümanlarının bu kadar içki meyillisi gösterilmesi de ilginç. Çocuklarına düşkün, dinini yaşayan anne Raziyenin sıkıcı bir kadın gibi gösterilmesi de hoş değil. Kocasını aldatan Nimetanın günahlarının sebebinin aşk ve sıkıcı evlilik altında sunulması da. Tabi güzel mesajlar da verilmiş. Hırvat, Sırp, Boşnakların kardeşçe yaşamak istedikleri ama fitneci grupların zulmü dalga dalga yaymaları gibi. İnsanı insan olduğu için saymak gerektiği gibi.