Eğer bir konu için yeterince uğraştığını düşünüyorsan ve durum değişmiyorsa o zaman geri çekilmek faydalı olacaktır. Hayatta bazı şeyleri kontrol edemeyeceğimizi ve düzeltemeyeceğimizi kabul etmek çok önemli bir erdemdir. Aynı zamanda çevremizdeki insanları da istediğimiz gibi değiştirebileceğimiz inancı çarpık ilişkilere ve faydasız baş etme stratejilerine neden oluyor.
Karşımıza çıkan insanları değerlendirirken onların ne ölçüde değişebilecekleri konusunda dikkatli olmak gerekiyor. Özellikle kadın - erkek ilişkilerinde, sıklıkla kadınlar olmak üzere, bakım verebileceklerini, onarabileceklerini düşündükleri erkekleri seçebiliyorlar. "Aslında kendini açsa çok iyi bir kalbi var" , biraz daha sakin olabilse bana böyle kötü davranmayacak" gibi beklentiler çok uzun süre o ilişki içinde kalmaya neden olabiliyor. Bazen de özellikle sorunlu özellikleri olan kişileri tercih edebiliyor bu insanlar. Uyuşturucu bağımlısı, alkolik, kronik ve bakımı ağır olan hastalıklara sahip olan kişilerle ilgilenip kendi geçmişlerini tekrar ediyorlar. Böyle insanlarla ilişki olmaz demiyorum, sadece neyi neden yaptığını bilmelisin. Eğer ki bir gün değişecek ve bambaşka bir insan olacak diye bekliyorsan, boşa bekliyor olabilirsin. İyi bakmak lazım ilişkinin kalıplarına... İlk bir kaç yıl içinde değişmiyorsa bir şeyler, sonrasında değişim ihtimali gitgide zayıflıyor.