Kendini takdir ve kabul etmeye başlaması, kendi kendini tanıma sürecinin önünü açması gerekecekti.
“Nasıl başlanır?” diye sordu.
“Başkalarının ne düşündüğünü umursamayı bırakmalı ve kendini bulmalısın.” dedim.
…mesele, bütün insan ilişkilerinde varolan, ben ile öteki arasındaki güvenilmez dengedir. Şöyle bir düşünün: Bir tarafta sevdiğiniz kişi, tüm ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir nesne gibi muamele görüyor; bir çeşit anne ve bebek ilişkisi söz konusu. Diğer taraftaysa, aşık olduğunuz kişiyi kendi şahsi ihtiyaçları olan gerçek bir insan gibi algılayabiliyorsunuz ve en güzeli, aranızda karşılıklı fedakarlık anlayışı oluşuyor.