İnanıyorum ki etrafımızdakiler için yapabileceğimiz en harika yatırım, kendimizi iyileştirmektir. Bize baktıklarında iyilik numuneleri görmeleri, onların hayatında büyük bir zenginlik oluşturur.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz (den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İste bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah'a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir."
…bir insanı iyilerden yapmak için bu hususların birbiri ile etkileşim içinde olmasına ihtiyaç var. Yoksa iyilik ya kör oluyor ya topal...
Bu hususlar; iman, ibadet, sosyal ve bireysel ahlâka ilişkindir.
Yüce Rabbimizin gönderdiği bu dinin her unsuru birbiriyle canlı
bir ilişki halindedir. Birinin varlığı diğerini güçlendirir, eksikliği veya yokluğu da zayıflatır.
Böyle baktığımızda insanın kendi vicdanına dayanan bir ahlâk anlayışı daha etkili sanılabilir. Şu var ki, akıl gibi vicdan da nefsin dürtülerine ve dışarıdan gelen etkilere açıktır. Ayrıca akıllar eşit olmadığı gibi vicdanlar da eşit değildir. Bazı vicdanlar son derece gevşek olup büyük hataları küçük görürken bazıları da son derece hassas olup, küçücük bir hatadan dolayı büyük azaplar çeker.