İhtilafı reddetmek, insan fıtratını kabul etmemek ve düşünceyi donuklaştırmak demektir. İhtilafın olduğu yerde doğru da yanlış da olacaktır. Önemli olan, hakikati arama çabası içinde olmak ve bu konuda iyi niyet sahibi olmaktır.
Nasslar da net bir şekilde tespit edilen zarar vermeme ilkesi Rasûl-i Ekrem (sav) tarafından “ Zarar vermek de zarara zararla karşılık vermek de yoktur” şeklinde açıkça ifade edilmiştir.
• "Sizin en hayırlılarınız, hanımlarına karşı en iyi davrananlarınızdır."
خِيَارُكُمْ خِيَارُكُمْ لِنِسَائِهِمْ .
• Hz. Muhammed
• (Tirmizi, "Rada" 11; İbn Mace, "Nikah" 50.)
Cahili âlimden ayıran ilim ve marifet olduğu gibi kaba adamları zarif ve terbiyelilerden ayıran da nezaket, zarafet ve bu gibi inceliklere ve hayati nükte ve sırlara vukuf ve derin bilgi sahibi olmaktır.
Lisân-ı Ezhâr
Bu gece Leyle-i Kadir olmak ihtimali çok kuvvetli olmasından bir kısım müçtehidler bu geceye Leyle-i Kadr'i tahsis etmişler.
Hakikî olmasa da, madem ümmet bu geceye o nazarla bakıyor, inşaallah hakikî hükmünde kabule mazhar olur.
Bediüzzaman Said Nursi