Güzel olan herkesin şüpheli sayılacağı bir dünya geliyor ve yetenekli olan herkesin ve karakter sahibi olan herkesin. Anlamıyor musunuz? Güzellik bir hakaret olacak, yetenek bir kışkırtma, karakter ise bir suikast. Çünkü şimdi onlar geliyor. Sürüne sürüne, dört bir yandan ortaya çıkıyorlar. Yüz binlercesi, belki daha da fazlası, her taraftan geliyorlar. At hırsızı tipliler, yeteneksizler, karakter fukaraları ve güzel olanın üzerine vitriol dökecekler. Yeteneğe zift, kükürt ve iğrenç iftiralarla zulmedecekler ve karakter sahibi olanı bıçaklayacaklar. Geldiler bile ve sayıları gittikçe artıyor. Dikkatli olun.
Biri bir şeyi ezbere biliyorsa, kibarsa, yere tükürmüyor ya da yemek sırasında geğirmiyorsa, bunun kültür olduğunu düşünürüz. Fakat öyle değil. İnekleyip inekleyip bir şeyleri bilmek kültür değil. Ya da düzgün davranmak. Kültür başka bir şey. Ve bu insan o başka türlü kültür için korkuyordu. Yardım istemiyordu. Çünkü artık insanlara inanmıyordu.