İnsanlar nimetlere alıştıklarında nimetleri hak ettiklerini zannederler. Domatesi yerken bunun bir nimet ve merhamet ürünü olduğunu düşünmezler. Oysa domatesi yiyemeyecek istisnai bir hastalıkları olsa yıllarca bundan şikayetlerini herkese anlatırlar.