Biliyorum , Biliyorum canım bunlar iyi düşünceler değil , Ama neden birine daha annesinin karnında iken mutluluk yazılıyor da, diğeri yetimhanede hayata başlıyor ?
Ah canım , canım ! şimdi sizi düşündükçe , kalbim sızlıyor ! Neden siz Varenka , Çok mutsuzsunuz ? Herkesten neyiniz eksik ? Naziksiniz , güzelsiniz , eğitimlisiniz.. Neden böyle kötü bir kader sizi seçti ? Neden hep böylesi iyi bir insan kötü durumda oluyor da bazılarına mutluluk istemeden geliyor ?
Biliyor musunuz benim bir inancım var , içten gelen bir inanç, ben bu sonbaharda öleceğim . Ben çok , çok hastayım . Sıklıkla öleceğimi düşünürüm , ama böyle , bu topraklarda ölmek istemem...