Gör ki, her mevsimde yaşam bir yüzüyle hazza bürülüyken, bir yüzüyle de keder doludur.
Değil mi ki her vuslat cümbüşü bir veda hüznünü hazırlar.Her başlangıç bitişe doğru yol alır.
Yaşamın zevki de, elemi de bir gölge gibi gâh uzar, gâh kısalır.
Ki, bazen gün boyunca hazzı sergileyen zaman, bazen gece boyu hüznü ve ateşi indirir.