Toplumun kendisinden beklentilerini yerine getirmeye çalışan bir kadin, ne kadar çabalarsa çabalasın, ne kadar çalışkan, uykusuz, zeki ve yetenekli olursa olsun, kendisine ait bir sey yaratamaz. Altmış yaşına geldiginde arkasina bakar ve geride gördügü tek şey, tekrar tekrar silinmis fayanslar, tekrar tekrar yapilmis yemekler, tekrar tekrar yikanmis bulasiklar, tekrar tekrar katlanmis çamasirlar, tekrar tekrar tebrik edilmis insanlar olur. Bu, soruyorum size, tekrar degil de nedir? Bos, kendinden ibaret, insani hiçbir yere götürmeyen, ama kocaman, bence korkunç bir tekrardir bu ve maalesef ki çok zaman, insanin, ama özellikle kadinin hayati bu tekrarin, bu hiçligin bizzat kendisidir. Bir sey yaratmak istiyorsaniz, dogdugumuzda önümüze hazir hâlde konmus bu hayati bir yerinden degistirmek zorundasınız. Ama nasil, ne sekilde; bu, kisinin kendi iradesine kalmış.