Esraa

Biras fikra :)
Nasrettin hocaya demişler "Hocam ramazan bitti gidiiyor Acaba bizden mutlu kaldımı ki! Kalmıştır elbet memnun kalmasa Hersene 10 gun önceden gelirmi? Ama hocam böyle bereket dolu ayin bitmesinden biz çok üzülüyoruz deyince, Bilmezmiyim ramazan bitti diye üzüntüden 3 gun bayram yapıyorsunuz
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Küçükken düşünce acırdı,şimdi düşününce...
İnsanın canı neden sıkılır?
Büyük küçük bütün insanlara büyük bir gerçekten haber veren bir cümle: “Canım sıkılıyor!” Yediden yetmişe her birimize “Canım sıkılıyor!” cümlesi oldukça tanıdıktır. İnsanoğlu can sıkıntısından kurtulmak için neler yapmaz ki?! “Neden sıkılıyorsun?” diye sorulduğunda hatta “Neden sıkılıyorum?” diye kendi kendimize sorduğumuzda birçok kez cevabını bulamayız. İnsanın sebebini açıklayamadığı belki de sebepsiz zannettiği bu ruh daralmaları aslında hiç de sebepsiz değil. Can sıkıntılarının en önemli sebebi bir hakîkat arayan ruhun hakîkat arayışının göz ardı edilmesidir. İnsanoğlu sadece gözüyle gördüğü şeylerle yani maddeyle çok meşgul olduğundandır ki; ruhundaki bu arayışın farkına varmaz. Farkına varsa da ruhunun seslenişini bir şekilde bastırmaya, duymamaya çalışır. Hakîkat arayışının göz ardı edilmesi neticesinde ise ruh sesini can sıkıntıları ile (ki; bu ileride bunalımlara dönüşecektir) duyurmaya çalışır. Ruhlarımızın aradığı en büyük hakîkat ise; Allah’tır. Fakat insanoğlu kaçar. En büyük hakîkatten yani Allah’ından kaçar. Oysa insanın yaşanması zor zannederek kaçtığı tek bir Allah inancı, yaratıcısını tanıması ve Rabbinin isteklerini yapması bütün bunalımlarını ortadan kaldıracak en kolay ve bir tek yoldur. Allah’a kulluk etmek insanın nefsine külfet görünüyor. Fakat günde beş vakit ibâdet külfetinden kaçan insan cahilliği ile sinek ısırmalarından kaçıp yılanların ısırmasına yakalanıyor. Çünkü kulluk gıdasından mahrum bırakılan bir ruh bunalımlarla dünyada perişan olurken ahiret saadetinden de mahrum kalıyor
Bu çocuklar olmasa bayram olduğunu anlamıycam galibaa:) bayramınız mübarek olsun diye şeker alma çabaları falan...helede bayramın üç günüde aynı yerlere gitmek çocuk ruhu işte yaaa:) insanın çocuk olası geliyo çoğu zaman