Bir hayattan daha sağ kurtulmuş gibi hissediyorum kendimi. Bernhard, yine Kıl er'de şöyle bir şey de söylüyor. "Geleceğim olmadığına dair önceki inancım yok olmuştu, artık geleceğim olabileceğine inanmıştım ve aniden her şey bende hayranlık uyandırmaya başlamıştı ki çok uzun zaman önce kaybolup gitmiş bir duygu bu. Eskiden çoğu kez yaptığım gibi, kendimi geleceğim olacağına ikna etmem gerekmiyordu artık, bir geleceğim vardı.
Zaten bitmedi, nerde bitti, kim demiş? Ayrıldıktan sonra bitiyor muymuş? Öyle bir dünya ver mıymış? Ayrılık da bir ilişkidir nihayetinde, ayrılığı nasıl yaşayacağın bir bakıma tercih işidir.