Halil Demir

İlk meşaleyi kim yaktı bu karanlıkta Kimdi aydınlatan benim zindan gözlerimi Sevilmek mi O son artığı en ilkel çağların Bir mağara duvarındaki en eski resim Ya sevmek Hiç sönmeden bir ömür boyu O en güzel huy benimsediğim Yıkıldıkça tutunduğum dal bu boşlukta O en insancıl gerçeğim benim
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bir cam kırıldı uzakta Ta uzakta, içimde bir cam kırıldı Bütün şiirler anlamsız şimdi Resimler renksiz, şarkılar ruhsuz Hiçbir şey artık avutamaz beni Bakın, bir çağ devriliyor içimde sersefil Son Şair de kırdı son kalemini
Bu ilk aldanışım değil Bu ilk sönüşü değil umutlarımın Ben bu denizin son kıyısıyım
Ben seni sevdim mi? Sevdim, öyle ya Bir çizgiye vardım seninle beraber Ve bir gün orada yitirdim seni
Düşünüyorum da, seni tanımasaydım, sensiz kalmayacaktım. Bilmeyecektim yokluğunun bu kadar dayanılmaz olduğunu. Beni sen bütünlemiştin, yine sen yarım bıraktın, Şimdi, belki yine seninleyim, ama öyle kırık ve öylesine sensizim ki!