O vardı ve seninle idi. Unuttun değil mi ? Sen de ben gibi unuttun? Yalnızım zannettin hep. Oysa hiç yalnız kalmadın sen? Asla kimsesiz olmadın. "O seni terk
etmedi", sen O'nu unuttun. O kendi nefesinden verdi sana, sen ciğerlerine kelepçe vurdun, nefesini tuttun.
Aşk görmekle alakalı değil, güzelle alakalı değil, bilmekle alakalı değil... Belki bu söylediklerimin hepsini anlatmak gerek sana. Hepsinin bir bir izahı lazım... Belki de en ziyade hata ettiğimiz ve belki de unutuverdiğimiz yer tam da şu ki insan başka başka... Birinin gördüğüne öteki kör... Birine güzel olan yekdiğerine çirkin... Hani soracak olsak o eski vakitlerin gönül erlerine, dervişlerine elbet ki utandıracaklar bizi ve diyecekler ki "âşık olan güzeli arayıp da durmaz, diyar diyar dolaşmaz, bir güzel uğruna ve o bir güzele meftun olmaz, meftun olduğunu güzel bilir."