İşte burası İmanla inkarın ayrıldığı noktadır.İman eden kişi Allahın emri olup kendisinin yapamadığı hususları gereksiz görmez, kendi eksikliği olarak görür.
Seyit Kutup merhumun dediği gibi; “Hakikati gür bir sesle haykırırsanız kalbinde hakikat sevgisi olan birkaç kişiyi ikna edersiniz fakat hakikati mırın kırın ederek anlatırsanız hiç kimseyi ikna edemezsiniz.”
Henüz kendisi tam iman etmemiş, iki soru, üç itiraz cümlesi okuyunca içindeki tereddüt ve şüpheler birer birer açığa çıkan bir insan, topluma dinini nasıl anlatabilir ki?