Kısaca insanın içindeki yaralı çocukla yüzleşmesini ve şu anki mantığıyla o döneme inip ordaki yaralı çocuğun elinden tutmasına ve geçmişin yüklerinden kurtulmasını amaçlayan, her defasında kendini suçlamaktan vazgeçirmeye çalışan, hayatını olduğun gibi kabullenip(sosyo külturel, aile, fiziki yapı) onlardan kurtulma çabasına girişip her defasında başarısızlıkla sonuçlanıp daha kötü duruma düşeceğine, onları güzelleştirmeye ve hayatı anlamaya çalışmayı hedefleyen bir kitap. Tabi bütün bunları yaparken de gerçekten sana zarar verdiğini düşündüğün zehirli insanlara karşı tedbirli olmanı tetikleyen bir kitap. Bir çocuk için saygı, sevgi ve güven depolarının doldurulmasının öneminden bahsetmekte zira saygı, sevgi ve güven depoları tam dolmamış ya da yanlış doldurulmuş kişilerin zamanla çok farklı sorunlara yol açmaktadır(en önemlisi de bu sevgi - saygı depolarını yanlış kişi ya da şeylerle doldurma çabasına girişmesi). Bütün olayları da gerçek vakalarla (kendi hastalarından) örneklendirmesi olayların daha iyi anlaşılmasını ve kalıcı olmasını sağlarken ara ara verdiği ödevlerle de kendimizi terapi etmeyi hedefliyor yazar.... Bütün kitabın asıl özetini zaten kitabın ismi vermektedir. Yani şu ana kadar senin kontrolün dışında olan şeyler "senin suçun değil". O yüzden geçmişinle ilgili suçluluk duygusu yaşamayı bırak ve geleceğine odaklan çünkü sen sadece geçmişten ibaret değilsin... son olarak da yazarın her iki kitabını da tevsiye ediyorum