Profesör John Deweey, insanın en derin isteğinin kıymetli insan olma arzusundan şekillendiğini söylerken , yirminci yüzyılın ünlü ruh bilimcisi Freud ise dünya üzerinde yapılan her işin temelinde var olan tek bir istekten bahseder ; büyük insan olma isteği .Yani işe yarar hissettiğimizde , şartlar ne olursa olsun birilerinin bizi önemsediğini gördüğümüzde , takdir edildiğimizde ve beğenildiğimizde tam anlamıyla sağlıklı birer hayat sürdürebiliyoruz.Ancak yaşadığımız yüzyılın şartları geride bıraktığımızdan epeyce farklı .Okumak , çalışmak , kendini bulmak ve dünya insanı olmak isteyen bireyin yolu, hiç tanımadığı toplulukların içinde , " Bende varım ."diyebilmekten geçiyor.Yani yaşamımız için genel olan o ihtiyacı , her gün muhatap olduğumuz ve çok az tanıdığımız insanlardan gidermek zorundayız .