Hayatınızın bazı alanları görece daha iyi diye genel olarak durumunuz daha iyi sayılmaz. İş ya da okulu ele alalım mesela: iyi bir şirkete ya da üniversiteye girmek güzel, ancak bir kere yerleştiniz mi, şikayetler başlar. Her deneyim de başından sonuna kadar, "Burası mükemmel!"diye düşünmek mümkün mü sizce? Başkaları sizi kıskanıyor olabilir ama bu, payınıza düşene razı olmanızı gerektirmez. O yüzden "Elimdekilerle neden mutlu olamıyorum?" Bir düşüncelerle kendinize işkence etmemelisiniz.
"Aşırılıklar genellikle birbirleriyle bağlantılıdır. Örneğin kendini beğenmiş görünen insanlar, kendilerine saygı duymamaya daha yatkındır. Başkalarının kendilerini örnek almalarını isterler."