Tolstoy şöyle diyor: "bozulduğu zaman insandan daha korkunç bir yaratık yoktur.
Ve bende eklerim "En tehlikeli insan her şeyini kaybettmiş olan kişidir.."
Ey Dicle!
Nelere şahit oldun bu sessizliğinle?
Ve gene sessizliğini bozmadın
Feqîyê Teyran tembih etti diye mi sessiz kalıyorsun?
Bunca acıya, bunca katliama, bunca vahşette...
Bu ne muazzam bir tembihmiş?
Bu ne büyük gırtlak sıkmakmış!