Ey Hâlık-ı Kerîm'im ve ey Rabb-i Rahîm'im!
Senin rahmetine iltica ediyor (um).Hadsiz günah ve hatîatlarını itiraf ediyor. Evham ve türlü türlü illetlerle müptela olmuş. Sana tazarru ve niyaz eder(im). Eğer kemal-i rahmetinle onu (beni) kabul etsen, mağfiret edip rahmet etsen zaten o senin şanındır.
Çünkü Erhamü'r-Râhimîn'sin.
Eğer kabul etmezsen senin kapından başka hangi kapıya gideyim?
Hangi kapı var?
Senden başka Rab yok ki dergâhına gidilsin.
Senden başka hak Mabud yoktur ki ona iltica edilsin!..
Binaenaleyh geçirmiş olduğun vücudun her menzilinde ve vaziyetinde, etvarında, ahvalinde
"Nasıl bu nimete vâsıl oldun? Ne ile müstahak oldun? Ve şükründe bulundun mu?"
diye suale çekileceksin.