Ey nefsim! Kalbim gibi ağla ve bağır ve de ki :
"Fânîyim, fanî Olanı İstemem. Âcizim, âciz olanı İstemem. Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem.
İsterim; fakat bir yâr-ı bâkî isterim. Zerreyim; fakat bir şems-i sermed isterim. Hiç ender hiçim; fakat bu mevcudatı umumen isterim."
Kendini başıboş zannetme. Zira şu misafirhane-i dünyada, nazar-ı hikmetle baksan, hiçbir şeyi nizamsız, gayesiz göremezsin. Nasıl sen nizamsız , gayesiz kalabilirsin ?
Bizdeki gençlik kat'iyen gidecek. Eğer siz daire-meşruada kalmazsanız, o gençlik zayi olup başınıza hem dünyada, hem kabirde, hem ahirette kendi lezzetinden çok ziyade belalar ve elemler getirecek. Eğer terbiye-i İslamiye ile, o gençlik nimetine karşı bir şükür olarak, iffet ve namusluluk ve taatte sarf etseniz, o gençlik manen Baki kalacak ve ebedi bir gençlik kazanmasına sebep olacak.