“ Kimi zaman.” diye cevap verdi Nietzche, “ öğretmenler kimi zaman acımazsın olmak zorundadır. İnsanlara böyle katı mesajlar verilmeli; çünkü yaşam da acımasız, ölüm de. “
“ Burada, derken başını gösteriyordu, kitaplara, neredeyse bitmiş, yalnızca yazılması kalmış kitaplara gebeyim. Bazen baş ağrılarımın, beynimdeki doğum sancıları olduğunu düşünüyorum. “