İnsan- insanı bilincinde , barış bir ruh halidir. Barış insanın kendisinin kendisiyle ( çatışma ve mücadele olmaksızın ) dengede olmasıdır. Dengeli bir var olustur..
Sen yalnızca biri gör;
Seni yoldan saptıran ikincidir..
Kebir..
Evrilmekte olduğumuz insan- insan bilincinin ruh hali, barıştır..
Barış; şimdi evrimlestirmeye çalıştığımız , hayvan - insan bilincine ait bir olgu değildir. Çünkü baris, savaşın karşıtı değildir. Hayvan -insan bilincimizde, her ne kadar barışı dilersek ve bu yolda iyilestirmelere de gitsek, barışın arkasında olacak ve her an sahneye çıkmak için fırsat kollayacaktir..