Varlıklılar yoksulların kötü talihlerinden yakınmalarını pek sevmezler. Rahatsız eder onları bu, canlıların sıkar! Yoksulluk genellikle can sıkıcı bir şeydir onlar için zaten. Aç iniltiler uyumalarını mı engelliyor dersiniz.
İnsanın biraz gönül eğlendirmesinden ne çıkar? O zaman çizmelerimin altını düşünmüyorum, hepsi vız geliyor bana. "Çizime de neymiş ki!" diyorum. Eski Yunan filozofları yalınayak dolaşırlarmış. Bizim böylesine önemsiz bir eşya üzerine titrememiz doğru mu yani? Çizmelerimin altı delikse ayıp mı bu?