Ayrıca şunu biliyorum - bu kesinlikle tarihin akışını ya da benimle ilgili görüşünüzü değiştirecek bir şey değil- yumruklarını ve çeneni sıkarak öleceksin, adeta nefretin ve mücadelenin özeti gibi, çünkü sen bir sembol değil yerle bir olacak bu toplumun üyesisin. Tıpkı arı kovanı gibi toplumun ruhu senin ağzından konuşuyor ve senin hareketlerini yönetiyor. Benim kadar yararlısın sen de, sadece seni kurban eden bu topluma yaptığın katkıların ne kadar büyük olduğunun farkında değilsin.
Zaten insanın kaderini bilmesindem daha korkunç ne olabilir? Herkes öleceği günü saati bilseydi, geriye sayım ne kadar zor olurdu düşünsenize. Geçen her dakikayı bir tabut çivisi gibi algılamaz mıydık?