Fransızlar Marn'a girerken karşı taraftan asker darmadağın olmuş ric'at ediyordu. Bu perişan ve acı manzara karşısında General Joffre küplere biniyor, komutanlara emirler yağdırıyordu. Tam bu kargaşalık esnasında Mareşal Foch, Generale şu Telgrafı çekti; Merkez kuvvetlerem yıkılıyor, sağ cenahım geriliyor. Fakat vaziyet mükemmeldir. Taarruza geçiyorum. Ve askerine taarruz emri verdi bu taarruz da Paris'i kurtardı mücadele en fazla şiddetlendiği ve en ümitsiz safha'ya girdiği, yani Merkez yıkıldığı ve kuvvetler çekilmeye başladığı zaman Vaziyet son derece mükemmeldi... Asla ye'se düşmemek ümidi kaybetmemek gerekiyordu