Atinalılar! Onlara bir şey daha söylemek istiyorum. Sizi ikna edebileceğim delillerin eksikliği nedeniyle ya da kurtulmak için elimden geleni yapmadığım gerekçesiyle büyük bir hata yaptığımı düşünüyorsunuz. Bu mümkün değil. Mahkum olmamı sağlayan şey delillerimin eksikliği değil, küstahlık ve utanmazlık yapmamam, beğeninizi kazanacak şekilde konuşmamış olmam, ağlamamış olmamdı. Herkesin bildiği üzere bu nedenle ölüm cezası aldım. Diğer insanlardan duymaya alışkın olduğunuz şeyleri söylemediğim ve bunları yapmadığım için ceza alıyorum. O zaman nasıl ki tehlikedeki bir insana yakışmayacak şeyler yapmamaktan söz ediyorsam şimdi de aynı şekilde kendimi böyle savunduğum için herhangi bir pişmanlık duymuyorum. Böyle bir yaşamdansa, kendimi onurluca savunarak ölüme gitmeyi tercih ederim. Çünkü benim ya da başka insanın adalet karşısında ya da savaşta ölümden kaçmak için her yolu denemeye hakkı yoktur. Savaşlardan iyi bildiğiniz bir şey söyleyeceğim. Bir insan ölmekten korkuyorsa, silahlarını bırakır ve merhamet dilerse kurtulabilir. Eğer bir insan her şeyi yapabilecek kadar onursuz ve şerefsizse, tehlike anında kendisini kurtarabilmek için çok sayıda yol vardır. Kısacası ölümden kaçmak çok zor değildir ancak kötülükten kaçmak zor- dur. Çünkü kötülük ölümden daha hızlı koşar.