''Narkissos için ağlıyorum, ama onun yakışıklı olduğunu hiç fark etmemiştim ben. Narkissos için ağlıyorum, çünkü sularıma eğildiği zaman, gözlerinin derinliklerinde kendi güzelliğimin yansımasını görebiliyordum.''
Ah! İnsan kısmı böyledir! Bilhassa genç kısmı böyledir. İnsan başkalarının ettikleri tecrübelere güvenemeyerek, güvenmek için tecrübe edilecekleri de bizzat tecrübe etmek ister ve halbuki bu tecrübeden pişmanlıktan başka bir şey ortaya çıkmaz.