"Sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır."
Kâinat için yazmak değil, okumak esastır. Okuyup onu ne kadar özümsersek o kadar onunla dolacağız... O zaman her birimiz önce küçük kâinatı Yani kendimizi, sonra büyük kâinatı çözecek kapıyı aralamış olacağız.
"Sanırım hep olanın ötesini, olması imkânsız gibi görünen ama Allah dilerse o imkânsızı mümküne çevirebilecek ihtimalleri hayal ediyor olacağım."
Naime Erkovan
... ve yolculuğu Mekke'de biter. Çünkü dönülecek tek yön budur. Çünkü Naime Erkovan'ın zıtlıklarından hareket eden pusulasının yönü daima tevhitle bütünleşmiş o tek Doğu'yu gösterir. Çünkü nereden başlarsa başlasın, içinin derinlerinden gelen o fısıltıyı dinleyenler için yolculuklar hep aynı yönde, Mekke'de biter.